چطور خانه خود را بهتر اجاره دهید

چطور خانه خود را بهتر اجاره دهید

امروزه برای داشتن خانه‌ای مناسب، طراحی داخلی، استفاده از مبلمان و وسایل لوکس و جدید اهمیت زیادی پیدا کرده است و مردم سعی دارند با به‌روز کردن سبک زندگی، هم از یکنواختی و روزمرگی رهایی پیدا کرده و هم زندگی ایده‌آل‌تری را تجربه کنند.
در زندگی شهری امروز، جابجایی مسکن به یکی از مهم‌ترین مسائلی تبدیل شده که هر ساله شهرنشینان را درگیر تغییر و تحولی برای رسیدن به شرایط بهتر در زندگی می‌کند. در این جابجایی لازم است تا خانه‌ای که اجاره یا خریداری شده به خریدار یا مستأجر دیگری سپرده شود. بازار خرید و فروش و اجاره مسکن، به‌ویژه در شهرهای بزرگ، به‌شدت بازاری بزرگ و رقابتی‌‌ست. در نتیجه دانستن نکاتی که بتواند توان رقابت شما در این بازار بزرگ را افزایش دهد بسیار مهم جلوه می‌کند.

ما در این مطلب قصد داریم با ۱۰ نکته مهم به شما کمک کنیم تا خانه خود را راحت‌تر اجاره دهید یا بفروشید. این نکات شاید به ظاهر ساده به‌نظر برسند اما می‌توانند بسیار مهم و کلیدی باشند. تا جائیکه نادیده گرفتن آن‌ها منجر به این شود که مشتری از معامله خانه شما منصرف شود.

۱- از سلیقه خود استفاده کنید
از آنجائیکه بسیاری از تصمیمات افراد برای خرید چیزی در گام اول بر مبنای ظاهر صورت می‌گیرد در فروش یا اجاره دادن خانه نیز، ظاهر و دکوراسیون منزل شما بسیار مهم است. پس سعی کنید با ایده‌های خلاقانه و صرف اندکی هزینه خانه خود را زیباتر کنید. اگر قصد تغییر فضای داخلی خانه‌تان را دارید با ترفندهای کم‌هزینه‌تر و ساده‌ای چون استفاده از کاغذ دیواری یا کاشی‌های چسبی در یک یا دو دیوار، نورپردازی و حتی استفاده از یک آباژور یا تغییر در طیف رنگ اثاثیه خانه‌ می‌توانید فضای یکنواخت را تغییر دهید. در مطالب بعدی شما را با تعدادی از این ایده‌های خلاقانه آشنا می‌کنیم.

۲- برخوردی گرم داشته باشید
در حقیقت پسندیدن خانه ازسوی یک مستأجر یا خریدار، نیازمند روابط‌عمومی بالای مالک برای معرفی امکانات و ظرفیت‌های هر واحد مسکونی است. بر همین اساس هم لازم است که اگر قصد فروش یا اجاره دادن خانه‌‌ خود را دارید برخوردی گرم داشته باشید. لازم است بدانید اولین برخورد میل و رغبت بازدیدکننده را برای پرسش نسبت به شرایط خانه بیشتر می‌کند و برخوردی سرد و بی‌تفاوت می‌تواند خریدار یا مستأجر را منصرف کند.

۳- امکانات ملک را شرح دهید
امکاناتی چون کمد دیواری، کابینت‌ها، انباری و بالکن برای بانوان بسیار اهمیت دارد. پس اگر این موارد را خوب معرفی کردید می‌توانید به بخش زیادی از رضایت مشتری برای خرید یا اجاره خانه‌تان دست پیدا کنید.

۴- مزایا و معایب محله را بازگو کنید
می‌توانید اطلاعاتی درباره امکانات محله نظیر بیمارستان، پمپ‌بنزین، بازارچه‌های محلی، فروشگاه‌های بزرگ، مدرسه و… را در اختیار مشتری قرار دهید. اگر مشتری از این امکانات بی‌خبر باشد، اطلاعات شما در جلب نظر او بسیار مؤثر خواهد بود زیرا افراد اغلب دوست دارند محله‌ای را برای زندگی برگزینند که تمام نیازهای اولیه خود را در کمترین زمان ممکن برطرف کنند.
البته این نکته باعث نمی‌شود که بخواهید معایب محله را مخفی کنید. ولی سعی کنید وقتی معایب را بازگو می‌کنید بر نکات مثبت محله نیز تأکید داشته باشید.

۵- نور خانه را فراموش نکنید
توجه کنید که روشن بودن خانه و نورگیر بودن آن یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در پسندیدن یک ملک مسکونی از‌سوی خریدار است. حتی اگر مسکنی که برای اجاره یا فروش گذاشته‌اید، به اصطلاح مدل اتوبوسی‌ست و سالن پذیرایی یا نشیمن آن چندان آفتابگیر نیست، می‌توانید با روشن نگاه داشتن چراغ‌ها و جلب توجه بازدیدکننده نسبت به دیگر امتیازهای خانه‌تان، نبود نور کافی را به‌عنوان گزینه‌ای که در کنار دیگر پتانسیل ملک اهمیت کمتری دارد، معرفی کنید.

۶- توجه به نظم و چیدمان
توجه داشته باشید که تمیزی منزل یکی از مواردی است که باعث توجه بیشتر می‌شود. هرچه خانه‌تان شلوغ‌تر و بی‌نظم‌تر باشد بیشتر توی ذوق می‌زند اما هرچه تمیزتر باشد و وسایل با سلیقه بهتری چیده شده باشند قطعا مراجعه‌کننده بیشتر سرذوق می‌آید.

 

[media_image image=”{‹²›attachment_id‹²›:‹²›4132‹²›,‹²›url‹²›:‹²›//zhilarent.ir/wp-content/uploads/2017/09/فروش-خانه2.jpg‹²›}” width=”1200″ height=”524″ link=”” target=”_self” _array_keys=”{‹²›image‹²›:‹²›image‹²›}” _fw_coder=”aggressive” __fw_editor_shortcodes_id=”bd6092d81bd096ae13975c17e3385470″][/media_image]۷- معایب را نپوشانید
اگر بخشی از خانه مثل دیوارها دچار ریزش رنگ یا ترک‌خوردگی شده بهتر است با چیدمان مناسب دیگر زوایای خانه را نشان دهید اما تلاشی نسبت به پوشاندن دیوار نکنید چراکه در نهایت با اعتراض و انتقاد کسی که خانه‌تان را اجاره می‌کند یا می‌خرد روبه‌رو خواهید شد. وقتی شما معایب خانه را از زبان خودتان بازگو کنید مشتری راحت‌تر به شما اعتماد کرده و تمایل بیشتری برای معامله با شما خواهد داشت.

۸- پاکیزگی بخش ورودی
یکی دیگر از مواردی که لازم است هنگام بازدید خریدار یا مستأجر از منزل به آن توجه کنید، تمیز بودن ورودی خانه است. پس چیدن کفش‌ها در جاکفشی و پاکیزه نگاه‌داشتن قسمت ورودی منزل را فراموش نکنید! یک پادری یا قالیچه زیبا نیز می‌تواند زیبایی ورودی خانه شما را دوچندان کند.

۹- از پذیرفتن بازدید‌کنندگان بدون هماهنگی قبلی پرهیز کنید
با توجه به اهمیت نظم و پاکیزگی منزل در تصمیم‌گیری مشتری، همیشه پذیرای بازدیدکنندگانی باشید که با هماهنگی قبلی برای بازدید به منزل شما می‌آیند تا فرصت داشته باشید منزل خود را مرتب کنید.

۱۰- قیمت مشخصی برای توافق اعلام کنید
یکی از مواردی که باعث می‌شود بسیاری از معامله‌ها به سرانجام نرسد و لغو شود، گرانی بی‌مورد خانه‌هاست. نرخ منصفانه‌ای را به‌صورت دقیق اعلام کنید، مثلا اگر قرار استمنزل خود را در سایت ژیلا رنت آگهی کنید به جای نوشتن قیمت‌های بسیار بالاتر از ارزش خانه یا نوشتن قیمت توافقی، قیمت دقیقی را اعلام کنید. وقتی در ذهن خود رقمی را مشخص کرده‌اید اما به جای نوشتن قیمت از عبارت توافقی استفاده می‌کنید نمی‌توانید مخاطب هدف را بیابید و امکان دارد بسیاری از افراد قیمت‌هایی را پیشنهاد دهند که با آن‌چه که در ذهن شماست بسیار متفاوت باشد. در نتیجه برای جلوگیری از اتلاف وقت قیمت را دقیق ذکر کنید، این کار همچنین باعث می‌شود که در زمان مراجعه، با بازدیدکننده بر سر قیمت جر و بحث نکنید. البته پیشنهاد می‌شود اندکی جا برای تخفیف دادن به مشتری هم بگذارید.